onsdag den 9. januar 2013

Onsdag d. 9. Januar 2013










Så lykkedes det endeligt at få nogle fotos på bloggen. Atter engang: Thanks God og min gode svigersøn Dan!! Med deres hjælp skal det hele nok gå! :0)

Øverst et vue over Granada, Katedralen og ud over Lago Nicaragua - verdens største indsø med FERSKVANDSHAJER >>>>>!!!!
Pyt - jeg tror nu at jeg svømmer en tur alligevel, når jeg en dag tager på en tur til Las Isletas, nogle små øer der ligger i nærheden af Granada.

I midten mit søde, rare værtspar Julio og Chilo ved spisebordet.

Nederst Gabriella min "professor" på 25 år. Det er ikke uddannede lærere der bruges, men hun er såmænd god og dygtig nok. Bortset fra at hun virker en smule træt og søvnig ligesom andre unge der bor hjemme hos mor og får alt serveret :0)
Hun er nu både smuk og sød og meget hjælpsom. I dag hjalp hun mig at finde ud af et problem jeg har haft med min Nica-telefon, det var jeg meget glad for.

I aften gik jeg en tur i gaderne her omkring. Det er utrolig sjovt at se hvordan liver udfolder sig når først aften-køligheden sænker sig. Døre og vinduer står pivåbne, det er mørkt kl 18 og så er det spændende for sådan en Nysgerrig-Per som jeg, at glo ind i stuerne. Så ser man tydeligt forskellene - om dagen gætter man sig til det, for selvfølglig er der også forskel på facaderne.

Farligt? Overfald? - nej ikke her i kvarteret! Den største fare er at brække benet i et af de talrige dybe huller der er i fortovet! Jeg traf på en flok børn / unge der sad og spillede billedlotteri om penge! 1 peso (eller som det rigtigt hedder: cordobas) pr. kort - den der fik fire på stribe vandt 10 pesos.
De unge prøver ofte at tale engelsk til mig, og her blev jeg indbudt til at spille med, hvad jeg selvfølgelig takkede ja til. Det var rigtig, rigtig sjovt og faktisk også en god måde at lære nye ord på! Men jeg tabte selvfølgelig næsten en HEL KRONE :0)


4 kommentarer:

  1. Spændende læsning! Dejligt at vi herhjemme i regn og mørke kan følge med i dine oplevelser. Kh Joan

    SvarSlet
  2. Dejligt med billeder, men mor det med at spille har jo aldrig været din stærke side:-) Hyg dig. Knus Trine

    SvarSlet
  3. Du kan tro vi følger med her...
    Hvor er det dejligt at få nogen billeder på - det gør det meget nemmere at forstille sig det hele.
    Din nye ven Per har også fået siden her - så har vi rigtigt noget at snakke om når vi kommer til Sønderborg :-)

    SvarSlet
  4. Her sner det stille og støt, så er det jo dejligt med 'varme' billeder fra sydamerika (selvom sneen her giver landskabet nærmest magisk idyl :-)
    Kan man også få et billede af dig? Gerne i poncho eller med haj-dokumentation (synes nu hellere du skulle svømme med delfiner...)
    Knus Anne.

    SvarSlet