onsdag den 24. juli 2013

VENTETID.... i Narsarsuaq

Ja - ja - ja det ER JO ALTSÅ Grønland!! Og nu er det blevet onsdag d. 24. Jens's 10 års fødselsdag.
Vi fik en lang næse da vi troede vi skulle afsted med flyet tirsdag kl. 13:05. Tågen og regnen lå tæt så flyet blev aflyst, og vi blev ret hurtigt indkvarteret på Hotel Narsarsuaq, og besked på at der kom noget information ved 19 tiden.


Og kl 19:00 fik vi så at vide at vi IKKE skulle regne med at komme afsted før fredag - altså om 3 dage!!! Det var jo bare lidt surt, når man nu havde indstillet sig på at skulle hjem og virke! Problemet er jo at der er skift i sommerhuset og de nye gæster er vore private......så Gud ske lov for at Trine og Dan vil og kan hjælpe! Christian er jo startet på kemokur igen, og de rejser på ferie på lørdag.


Nå men vi bliver da godt opvartet og jeg har fået et dejligt værelse på hotellet, så nu hvor der er styr på det derhjemme, har jeg besluttet mig for at få så meget ud af det som muligt.
Helt hyggeligt at sidde og strikke mens man ser fjernsyn igen :0) - det gjorde jeg så i går eftermiddags, og fik vasket lidt tøj. Det blev lidt nødvendigt nu!



I dag har jeg så været en tur oppe på Signalhøjen og atter fået et kig ind til indlandsisen. Jeg gik op igennem arboretet, det er virkelig også sjovt og anderledes pludselig at gå igennem en "skov" af træer på ca. 4-5 mtr højde.
Her er også tydelige efterladenskaber fra krigens og amerikanernes tid. Ikke særlig smukt med de gamle betonklodser der ligger forladt og med rustne kabler, jerntønder og alskens skrammel, som ingen åbenbart synes skal fjernes. Men hvor skal de også næsten gøre af det??



Det var lidt sjovt - da jeg stod øverst oppe på Signalhøjen ringede min telefon. Det var Jesper som var blevet ringet op af Air Greenland og spurgt om han kunne give mig besked om at vi skal med flyet fredag morgen kl 8:15 - typisk uorganiseret grønlandsk stil! For de HAVDE altså fået mit mobilnummer!!
Så hvorfor de ikke ringede direkte til mig er mig en gåde, men de havde selvfølgelig hans nummer, fordi jeg havde opgivet det som en evt. mulighed for anden kontakt.


I morgen vil jeg en tur op på højderyggen, der går mod nordøst langs med hele elv-deltaet. Det har jeg fotograferet flere gange fra forskellige vinkler.
Og så må jeg igen ha min kuffert pakket og håbe på at de pessimistiske ikke får ret - de tror nemlig at vejret bliver dårligt fredag, så vi ikke kommer afsted alligevel!


Kommer igen til at tænke på en lang historie der var opslået på vandrehjemmet. Det var om en grønlænder fra Scoresbysund i Østgrønland, der var blevet valgt ind i Landstinget engang i 1961. Han skulle til sit første Landsrådsmøde i Godthåb på Vestkysten, og startede hjemmefra i god tid på hundeslæde....det blev en frygtelig rejse hvor Murphys lov herskede! alt der kunne gå galt - gik galt!
Rejsen førte ham både til København, Reykjavik og USA før han efter ca. 4 måneder var tilbage i Grønland igen. Men da var rådsmådet længe slut og historien slutter med spørgsmålet: - er det noget at sige til at han overvejede om en plads i Landsrådet var den slag bøvl værd!?

Så jeg skal vist ikke klage endnu over at ha fået et par ekstra gratis dage heroppe i det skønne Sydgrønland :0)




- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

  1. Hej Birte
    Ja det har vi da godt nok ikke oplevet da vi var der. Nyd det mens du kan, det koster vel ikke ekstra.Det er nok ikke det mest spændende sted du skal vente.
    Hilsen Gunnar og Karin

    SvarSlet